Ale życie!

Nowoczesne gruszki treningowe

 

Gruszka to idealne akcesorium do treningu bokserskiego, ponieważ rozwija szybkość uderzeń. Przyda się także osobom, które chcą urozmaicić swój trening kondycyjny. Służy do przeprowadzenia indywidualnego treningu siłowego, podczas którego zawodnik skupia się na kierowaniu ciosów na głowę rywala. Jej największą zaletą jest to, że nie potrzebujemy obecności drugiej osoby do wykonania ćwiczenia. Większość gruszek ma niewielkie wymiary (25 – 30 cm). Bez problemu możemy korzystać z tego sprzętu w domu.   

Czym są gruszki bokserskie?

gruszki treningoweUrządzając domową siłownię wielu z nas decyduje się na zakup worka treningowego. Pozwala on na wyładowanie emocji i urozmaicenie monotonnych treningów. Gruszki treningowe to specyficzny rodzaj worka treningowego. Klasyczny model pozwala nam na wyprowadzenie i naukę poszczególnych ciosów, tak gruszka bokserska skupia się przede wszystkim na poprawie koordynacji oko – ręka, szybkości i płynności wyprowadzanych ciosów. Ćwiczenia z gruszką bokserską pozwalają nam na poprawić refleks i wyrobić sobie rytm wyprowadzania uderzeń. Takie umiejętności nie tylko przydadzą się podczas walki na ringu, ale w przypadku niebezpiecznych sytuacji na drodze lub, gdy będziemy musieli coś szybko złapać. Wymiary gruszki bokserskiej są zbliżone do wymiarów ludzkiej głowy. Może ona mieć różną wagę i twardość, wszystko zależy od wypełnienia – możemy przygotować je sami lub kupić gotowy model. Dawniej nazywano je ,,kukurydziakami”, ponieważ były wypełnione kukurydzą. Wyróżnia się dwa podstawowe typy gruszek. Gruszki wiszące – jak sama nazwa wskazuje są zawieszone za pomocą specjalnego mocowania pod sufitem. Aby przyspieszyć powrót i uelastycznić konstrukcję, część modeli posiada specjalne sprężyste mocowanie do podłogi, dzięki czemu gruszka dużo szybciej wraca do pozycji wyjściowej. Gruszka stojąca posiada dużą sprężystą nogę zamocowaną na ciężkiej platformie. Te rozwiązanie pozwala na dużo większą mobilność gruszki. Większość gruszek montowanych na nodze ma funkcję regulacji wysokości, dzięki czemu to rozwiązanie jest uniwersalne dla wszystkich.

Przed treningiem należy przeprowadzić odpowiednią rozgrzewkę, aby zmniejszyć ryzyko urazów i kontuzji. przed przystąpieniem do ćwiczeń bokserskich najlepiej wykonać kilka ćwiczeń rozciągających, podczas których szczególna uwagę należy zwrócić na rozgrzanie nadgarstków i przedramion – te partie ciała są najbardziej narażone na urazy podczas treningu. Gruszka bokserska ma wiele zastosowań. Możemy wykonywać na niej skomplikowana ćwiczenia, traktować ją jako sposób na zabawę lub rozładowanie emocji.