Ale życie!

Wygodny kufer z rączką

 

Kufrów motocyklowych używałem w zasadzie od momentu zakupu nowego motocykla, gdyż wybrany przeze mnie model posiadał kufry z tworzywa fabrycznie zamontowane w modelach do sprzedaży. Były one wygodne, spełniając doskonale funkcję bagażnika podczas długiej jazdy, aczkolwiek czasem miałem obawy przed pozostawianiem w nich bagażu na postoju. Czasem również bywały nieporęczne, nie mając możliwości wygodnego przenoszenia po odczepieniu od maszyny.

Wygodne przenośne kufry motocyklowe

kufry motocyklowe z rączkąFabrycznych kufrów używałem bardzo długo, i swoje zadanie spełniały całkiem dobrze, aczkolwiek po ostatnim wyjeździe zagranicznym, na którym potrzebowałem rozładować praktycznie cały bagaż podczas postoju, stwierdziłem iż potrzebuję modeli nieco wygodniejszych niż moje. Od kolegów z różnych ekip słyszałem czasem iż dostępne są przenośne kufry motocyklowe z rączką, które bezproblemowo można odczepić od motocykla i używać choćby jako torby podróżnej. Tego typu kufry były w ofercie jednego z renomowanych producentów akcesoriów motocyklowych, i były dostępne w dość dużej ilości. Modele były różnorodne, głównie przeznaczone do ciężkich motocykli dalekobieżnych, takich jak mój, a pogrupowane były wedle dedykowanego modelu, gdyż do takich motocykli nie były produkowane kufry uniwersalne. Przede wszystkim, przenośne kufry miały wszystkie zalety zwykłych modeli, aczkolwiek montowane były do motocykla za pomocą uchwytów, zamocowanych wzdłuż ramy i tylnego koła. W zależności od modelu, były one mocowane na specjalnych zapięciach, albo przykręcane na śrubach. Do gustu przypadł mi pierwszy rodzaj, gdyż wydawał się on bardzo wygodny i łatwy do obsługi. Modele tego typu były zazwyczaj montowane na boku motocykla, choć było też kilka rodzajów do instalacji za tylnym siedzeniem. Wszystkie, jednak, miały dość pokaźną pojemność, a najmniejszy kufer mógł spokojnie pomieścić zawartość małej torby podróżnej. Po odczepieniu od motocykla, kufry te mogły być przenoszone za pomocą wytrzymałej rączki z tworzywa, podobnej do tych w skrzyniach narzędziowych. Niektóre modele posiadały nawet wysuwane rączki i koła na dolnej części, upodabniające je do dużych walizek podróżnych.

Wypełnienie takich kufrów było zależne od modelu, a jakość oczywiście od ceny, aczkolwiek nie odstawały one cenowo od normalnych modeli, będąc jedynie wariantem normalnych kufrów. Tego rodzaju kufry były świetne na długich trasach, gdzie bagaż, w szczególności drobiazgi kosmetyczne, przydawały się średnio na każdym postoju, a nie zawsze mogły być łatwo wyciągnięte z bagażu.